آخرین اخبار, گزارش تصویری

مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان خوی با حضور وزیر علوم افتتاح شد

با حضوردکتر زلفی‌گل وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری و فرماندار خوی، نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و روسای دانشگاه‌های آذربایجان غربی و رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، مرکز رشد واحدهای فناور خوی به مساحت یک هزار و ۶۰۰ مترمربع و با ظرفیت استقرار پانزده شرکت دانش بنیان به بهربرداری رسید.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری آذربایجان غربی،وزیر علوم ضمن تشکر از زحمات دکتر نوری نیا رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی و سایر بانیان ایجاد این مجموعه اظهار کرد: با توجه به وحدت خوبی که بین بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری استان است، آینده خوبی را برای حوزه فناوری آذربایجان غربی می بینم.

دکتر زلفی گل در آیین افتتاح این مرکز اظهار کرد : این مرکز در مکان بسیار مناسبی که دربرگیری خوبی دارد به بهره برداری رسیده است و می توان با استفاده از ظرفیت آن استعدادها و نخبگان شهرستان را جذب و توان بالقوه را به بالفعل رساند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ایجاد چنین مراکزی در دستور کار مسئولین وزارتخانه قرار گرفته است.

وزیر علوم ضمن قدردانی از همکاری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی آذربایجان غربی، به رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه توصیه کرد برای توسعه واحد‌های فناور در این مرکز، بخشی از زمین دانشکده فنی و مهندسی خوی در اختیار مرکز رشد قرار گیرد.

دکتر زلفی گل همچنین گسترش مراکز رشد و فناوری را برای جذب و نگهداشت نخبگان و فناوران موثر دانست و آن را در راستای تقویت سرمایه اجتماعی نظام اسلامی مهم توصیف کرد.

دکتر نوری نیا رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی نیز با اشاره به اینکه شهرستان خوی بسیار مستعد است و پتانسیل های بسیار خوبی دارد، تصریح کرد:هر چند افتتاح مرکز رشد به تاخیر افتاده بود اما به برکت حضور جناب وزیر این اتفاق مبارک رخ داد.

وی ادامه داد: این مجموعه برای نخبگان این شهر فراهم شده است تا پای کار آمده و اکوسیستم نوآوری و فناوری این شهر را تقویت کنند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با بیان اینکه این مرکز می تواند در بحث اشتغال و توسعه اقتصادی شهر موثر باشد،تشریح کرد: مرکز رشد واحدهای فناور خوی در فضایی به مساحت ۱۶۰۰ مترمربع و در دو طبقه برای ۱۵ واحد فناور و دانش بنیان آماده شده است.

.